....

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ : ΤΑ ΔΥΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΑ ΦΙΑΣΚΑ ΠΟΥ ΚΟΣΤΙΣΑΝ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ

Η Θεσσαλονίκη κατέχει δύο παγκόσμια ρεκόρ. Ένα στον χρόνο κατασκευής μιας ευθείας γραμμής του μετρό ούτε 10 χιλιομέτρων (κοντά στα 9,6 χιλιόμετρα) και άλλο ένα αυτό της μεγαλύτερης αποζημίωσης που κατέβαλε ποτέ το ελληνικό κράτος σε εργολάβους για ένα έργο-φάντασμα. Πρόκειται για το φιάσκο της υποθαλάσσιας αρτηρίας, που «σχεδιάστηκε» για να δώσει λύση στο μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης. Η κοινοπραξία «Θερμαϊκή Οδός ΑΕ», στην οποία συμμετείχαν οι ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (θυγατρική της Ελλάκτωρ, είχε ποσοστό 50%), Boskalis και Archirodon, είχε ανακηρυχθεί πριν από περίπου 17 χρόνια, τον Ιούνιο του 2005, προσωρινός ανάδοχος του έργου που θα συνέδεε την δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης με την ανατολική πλευρά κάτω από τη θάλασσα (συνολικό μήκος 6,2 χιλιόμετρα με πάνω από 1 χιλιόμετρο υποθαλάσσιας σήραγγας), με τη σύμβαση να υπογράφεται το 2006.

Το έργο πάντως δεν ξεκίνησε ποτέ. Οι λόγοι ήταν ότι είχε κακό σχεδιασμό και παράλληλα υπήρχαν ισχυρές αντιδράσεις. Το Δημόσιο οδηγήθηκε σε μια δικαστική διαμάχη χρόνων με τους εργολάβους, που κατέληξε στην αποζημίωσή τους, ύψους 85 εκατ. ευρώ, η οποία καταβλήθηκε τον περασμένο μήνα. Αξίζει να σημειώσω ότι από αυτό το ποσό, τα 17 εκατ. είναι τόκοι υπερημερίας, επειδή όλοι οι προηγούμενοι υπουργοί δίσταζαν να βάλουν την υπογραφή τους για να εκταμιευθούν δεκάδες εκατομμύρια για ένα έργο που δεν έγινε ποτέ.

 

https://www.facebook.com/michail.charalampidis/posts/pfbid034iqFHv6m1oHR...

Κατηγορία: 

Σχόλια - Facebook Comments