Χαμένοι στα χρωματιστά τιμολόγια ρεύματος δηλώνουν οι καταναλωτές, χωρίς να μπορούν να βρουν απάντηση για το βασικό ερώτημα. Αν, δηλαδή, θα είναι φθηνότερό η ακριβότερο το ρεύμα από το νέο έτος.

«Θα έπρεπε ο κάθε πάροχος ενέργειας να κάνει στον πελάτη μια εκτενή ενημέρωση προς τον πελάτη, γιατί το να ξεκινήσω εγώ να κάνω σαφάρι, να ψάχνω σε 10 διαφορετικούς παρόχους τι μπορώ να εξοικονομήσω, είναι λίγο χαοτικό», ανέφερε ένας καταναλωτής.

Από την Πρωτοχρονιά έρχονται τα νέα τιμολόγια. Το πράσινο που θα είναι κυμαινόμενο και στο οποίο θα ενταχθούν όσοι δεν επιλέξουν κάποιο άλλο και το μπλε με σταθερή χρέωση.

«Το σταθερό αν κλειδώσει σε ακριβή τιμή είναι δίκοπο μαχαίρι, γιατί αν υποθέσουμε ότι η ενεργειακή κλίση λήξει σύντομα τότε θα έχουμε κλειδωθεί σε μια τιμή ακριβή», ανέφερε ένας ακόμη καταναλωτής.

 

 

Άλλα δύο τιμολόγια έρχονται να ολοκληρώσουν την παλέτα επιλογών των καταναλωτών. Κίτρινο, κυμαινόμενο, με εκκαθάριση στο τέλος του μηνά, πορτοκαλί με προϋπόθεση την ύπαρξη έξυπνου μετρητή.

Αν και η αντιστροφή μέτρηση για τα νέα τιμολόγια έχει ήδη αρχίσει, οι περισσότεροι καταναλωτές φαίνεται πως δεν έχουν αποφασίσει το χρώμα που θα διαλέξουν.

«Στο τιμολόγιο που είμαι θα παραμείνω. Και να το ψάξω θα συμφέρει κάποιο άλλο, στην αρχή θα έρθει ένας λογαριασμός και μετά θα έρθει ένας τεράστιος».

Ο καταναλωτής θα έχει την επιλογή να αλλάξει είδος τιμολογίου ανά πασά στιγμή εκτός της περίπτωσης του μπλε σταθερού τιμολογίου.

Με το πράσινο τιμολόγιο, το υπουργείο Ενέργειας υπόσχεται ότι ο καταναλωτής θα γνωρίζει ποιος είναι ο φθηνότερος πάροχος . Κάθε πρώτη του μηνά η τιμή θα κοινοποιείται από τους παρόχους στην ιστοσελίδα τους και στην Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.

Οι επιδοτήσεις θα συνεχίσουν να ισχύουν μόνο για τους δικαιούχους του κοινωνικού οικιακού τιμολογίου, ενώ θα υπάρξει άλλη μια κατηγορία κοινωνικού τιμολογίου που θα αφορά τις οικογένειες με τέσσερα παιδιά και πάνω.

 

Συμβουλές προς τους καταναλωτές από το ΙΝΚΑ:

  • Θα πρέπει να γνωρίζουν πως απαγορεύεται οποιαδήποτε επιπλέον χρέωση σε περίπτωση που επιλέξουν να είναι ο λογαριασμός τους ένχαρτος, δηλαδή να τους έρχεται συστημένος στο σπίτι αντί για το κινητό τηλέφωνο.
  • Θα πρέπει να επιλέξουν ως προς το μεγαλύτερο δέλεαρ που έχουν οι εταιρίες αυτή τη στιγμή οι πάροχοι είναι η έκπτωση συνέπειας. Αν εφαρμόζεται μια έκπτωση συνέπειας καθ’ όλη τη διάρκεια της σύμβασης θα επιβραβεύεται για κάποιους μήνες.
  • Να μην παρασύρονται από πολύ μεγάλες προσφορές, γιατί θα μπορούσε να αφορά έκπτωση μόνο για τον πρώτο μήνα. Εδώ με τη δυνατότητα του κυμαινόμενου τιμολογίου οποιεσδήποτε παραπλανητικές διαβεβαιώσεις ότι σου εξασφαλίσαμε την καλύτερη δυνατή τιμή, δεν πρέπει να επηρεάζουν την κρίση του καταναλωτή.
  • Επίσης, στο κυμαινόμενο τιμολόγιο ο καταναλωτής δεν προστατεύεται από τυχόν αυξήσεις στην τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος.
  • Στα νέα τιμολόγια θα δουν οι καταναλωτές ότι θα αναγράφετε ο σύνδεσμος που παραπέμπει στην ιστοσελίδα της ΡΑΕ και του e-katanalotis και θα είναι και με QWcode. Εκεί θα μπορεί να ελέγχετε η χρέωση που έχει συνάψει ο πάροχος με τον καταναλωτή, σε σχέση με ανταγωνίστριες προσφορές ή εταιρίες. Αν δεν υπάρχει αυτός ο σύνδεσμος αυτό πρακτικά σημαίνει ότι έχει ελεγχθεί αυτός ο τύπος τιμολόγησης από τη ΡΑΕ και είναι εκτός πλαισίου. Επομένως, σε αυτό το σημείο θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός ο καταναλωτής. Καλό είναι να είμαστε σε αναγνωρισμένες εταιρίες, γιατί δεν έχει να κάνει με το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος αλλά και με τις γενικότερες υπηρεσίες που προσφέρει ένας πάροχος, όπως είναι η ενημέρωση και η προστασία του πελάτη