.

ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ ΠΩΛΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

 

 

 

Η δύσκολη οικονομική περίοδος που διανύουμε έχει συρρικνώσει το οικογενειακό εισόδημα, οι μισθοί έχουν διαμορφωθεί σε αδιανόητα, προ κρίσης, επίπεδα, αλλά οι Έλληνες εξακολουθούν να πληρώνουν ακριβότερα, έως και κατά 100%, από τους άλλους Ευρωπαίους τα εμπορεύματα στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Οι πολυεθνικοί κολοσσοί, που ελέγχουν την ελληνική αγορά βασικών καταναλωτικών αγαθών, εξακολουθούν να πουλάνε τα προϊόντα τους κατά πολύ ακριβότερα στην Ελλάδα από ό,τι σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οι Έλληνες, οι μισθοί των οποίων βρίσκονται στην... κλίνη του Προκρούστη, μετά από εννέα χρόνια κρίσης, συνεχίζουν να πληρώνουν πανάκριβα τα προϊόντα ευρείας χρήσης των πολυεθνικών, παρά τη μείωση της αγοραστικής τους δύναμης. Μάλιστα αγοράζουν ακριβότερα τα προϊόντα σε σχέση με τους πλέον εύπορους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μεταξύ των οποίων είναι οι Άγγλοι, οι Γάλλοι και οι Βέλγοι, που η αγοραστική τους δύναμη είναι μεταξύ 110% και 130% του μέσου όρου.

Μια ματιά σε σούπερ μάρκετ της Γαλλίας, όπου ο κατώτατος μισθός είναι στα 1480 ευρώ, είναι αρκετή για να σε πείσει για του λόγου το αληθές. Αποδεικνύει, περίτρανα, ότι σε αρκετά προϊόντα, τα οποία κατέχουν σημαντική θέση στο καλάθι των Ελλήνων καταναλωτών, οι διαφορές τιμών σε σχέση με το κόστος σε άλλες χώρες είναι μεγάλες, ακόμα και διπλάσιες! 

Μια μικρή έρευνα αγοράς του dikaiologitika.gr σε σούπερ μάρκετ της Ελλάδας και του εξωτερικού δείχνει το ίδιο μπουκάλι σαμπουάν είναι κατά 63% πιο ακριβό στη χώρα μας σε σχέση με τη Γαλλία. Το πιο τρανταχτό όμως παράδειγμα, είναι γνωστή μάρκα βαφής μαλλιών, που στην Ελλάδα είναι περίπου 130% ακριβότερη!

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, οι υψηλοί συντελεστές φορολογίας στην Ελλάδα δεν είναι ο μόνος παράγοντας που ευθύνεται για την κλιμάκωση των τιμών. Ούτε το κόστος μεταφοράς δικαιολογεί τέτοιες διαφορές.

Όπως λένε καταναλωτικές οργανώσεις, η ελληνική αγορά παραμένει μη ανταγωνιστική, με λίγες πολυεθνικές να κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο σε ορισμένους κλάδους της, να λειτουργούν δηλαδή σχεδόν μονοπωλιακά. Η κερδοσκοπία μεσαζόντων στην αλυσίδα διανομής ίσως είναι άλλος ένας λόγος.

Δείτε κάποια γνωστά προϊόντα γυναικείας περιποίησης και τις διαφορές στις τιμές:

loreal1_censored.jpg

Στα 4,99 ευρώ η συγκεκριμένη βαφή μαλλιών στα ράφια της Γαλλίας, 9,80 ευρώ στα ελληνικά.

 loreal2_censored(1).jpg

Όπως και το προϊόν ντεμακιγιάζ, το βρίσκουμε στα 2,99 στη Γαλλία, στα 4,20 στην Ελλάδα.

 nivea1_censored.jpg

nivea21_censored.jpg

Και η γνωστή βαφή μαλλιών μόλις 2,99 στο Στρασβούργο, πάνω από διπλάσια η τιμή στα ελληνικά σούπερ μάρκετ!

syoss1_censored.jpg

syoss2_censored.jpg

 

Γνωστό σαμπουάν 400 ml, στα 2,99 στη Γαλλία, στα 4,88 ευρώ στην Ελλάδα! 

 garnie1_censored.jpg

 

garnie2_censored.jpg

Κατηγορία: 

Σχόλια - Facebook Comments