....

ΈΡΧΕΤΑΙ ΝΕΑ ΚΡΑΤΙΚΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ ΤΗΣ ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Μετά την ολοκλήρωση της μεταβίβασής της στην ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν θα είναι πλέον δημόσια εταιρεία, αυτό δε σημαίνει ωστόσο ότι  ο δημόσιος χαρακτήρας από τις σιδηροδρομικές μεταφορές δεν θα πάψει να υφίσταται.

Και αυτό διότι το Δημόσιο, εν προκειμένω η ΓΑΙΑΟΣΕ, που δραστηριοποιείται στον χώρο της ανάπτυξης και διαχείρισης των σιδηροδρομικών ακινήτων και στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μέσω ΑΠΕ, προτίθεται να αποκτήσει άδεια για τη διεξαγωγή σιδηροδρομικών μεταφορών. Η ΓΑΙΑΟΣΕ, που είναι μία από τις συνολικά τρεις θυγατρικές του ομίλου ΟΣΕ, έχει στο ενεργητικό της 3.800 μηχανές και βαγόνια από τα οποία 1.160 είναι μισθωμένα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ειδικότερα, ο διευθύνων σύμβουλός της, Αθανάσιος Σχίζας, προανήγγειλε πως η κρατική εταιρεία «θα κινηθεί για την απόκτηση σιδηροδρομικής άδειας», ενώ παράλληλα δήλωσε πως έχει σχεδιαστεί πρόγραμμα ανακατασκευής του τροχαίου υλικού, αξίας 40 - 45 εκατ., για τη βελτίωση του ίδιου του τροχαίου υλικού, ώστε «ύστερα από τρία χρόνια να είναι σε αντίστοιχο επίπεδο του μέσου όρου των ανεπτυγμένων ευρωπαϊκών κρατών». «Δεν θα ανταγωνιστούμε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ», εξηγεί, ωστόσο «οφείλει το ελληνικό Δημόσιο να έχει μια σιδηροδρομική άδεια στην κατοχή του για κάθε ενδεχόμενο», ανέφερε χαρακτηριστικά. Η κίνηση της ΓΑΙΑΟΣΕ χαρακτηρίζεται από ορισμένους κύκλους της βιομηχανίας μεταφορών «επιεικώς άκομψη» και ενδεικτική του γιατί έχει υπονομευθεί το επενδυτικό κλίμα για τη χώρα.

Διαβάστε επίσηςΥπεγράφη η συμφωνία πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Ακόμη μεγαλύτερο προβληματισμό, όμως, δημιουργούν στην αγορά πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θέτουν και θέμα διασφάλισης της εκμίσθωσης τροχαίου υλικού, δηλαδή μηχανών και βαγονιών, από το στοκ του ελληνικού Δημοσίου, το οποίο ελέγχει στο σύνολό του η ΓΑΙΑΟΣΕ. Και στο πλαίσιο αυτής της αξίωσης, μάλιστα, φέρεται να επαπειλείται, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, και η έγερση θέματος καταβολής των επιδοτήσεων της τάξης των 50 εκατ. ευρώ ετησίως που λαμβάνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για δημόσιες υπηρεσίες, τις άγονες δηλαδή σιδηροδρομικές γραμμές. Ειδικότερα, φέρεται να τίθεται θέμα «επακριβούς αποτίμησής τους, ώστε να μην καταβάλλονται χρήματα που δεν πάνε για τις άγονες».

Αν και κύκλοι κοντά στην υπόθεση εκτιμούν πως το ζήτημα της καταβολής των 50 εκατ. ενδεχομένως να εγείρεται ως διαπραγματευτικό μέσο πίεσης προς την ιταλική πλευρά, γεγονός παραμένει πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ιδιωτικοποιήθηκε με τις συμβάσεις αυτές για τις επιδοτήσεις υπογεγραμμένες για πέντε χρόνια και άρα ο επενδυτής εμφανίζεται να είναι νομικά κατοχυρωμένος. Εφόσον οι πληροφορίες αυτές, όμως, ευσταθούν και το ζήτημα κλιμακωθεί, ενδέχεται να δημιουργηθεί εμπλοκή στην ομαλή ολοκλήρωση της συναλλαγής.

 

Σχόλια - Facebook Comments