....

ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ ΝΟΜΟΥ ΠΕΛΛΑΣ «Η ΜΠΙΓΑ» ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ (PHOTOS)

Μεγάλη επιτυχία είχε η εκδρομή του Συλλόγου Μικρασιατών Νομού Πέλλας  «η Μπίγα» που πραγματοποιήθηκε με δύο λεωφορεία συνοδεύοντας την Παραδοσιακή Χορωδία και το Χορευτικό τμήμα του συλλόγου στο 8ο Φεστιβάλ Χορωδιών που διοργάνωσε το Ζωγράφειο Λύκειο της Κωνσταντινούπολης.

Οι εκδρομείς ξεκινήσαμε την Τσικνοπέμπτη με σύμμαχο τον καιρό σε όλο μας το ταξίδι. Τσικνήσαμε το βράδυ στην Πόλη με καλούς φίλους από το Ίδρυμα Ανταλλαγέντων της Λωζάνης. Χορέψαμε και τραγουδήσαμε παρέα ανανεώνοντας τη φιλία μας με πολλούς και γνωρίζοντας νέους φίλους.

Την Παρασκευή το πρωί ξεναγηθήκαμε στην Πατριαρχική Μεγάλη του Γένους Σχολή από την διευθύντρια της σχολής κα Βικτωρία Λαιμοπούλου. Ενημερωθήκαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων και επισκεφθήκαμε τις μαθητικές τάξεις.

Συνεχίσαμε με ξενάγηση στο Ντολμά Μπαχτσέ.

Το απόγευμα ήταν η ώρα της παράστασης στο Ζωγράφειο Λύκειο της ομογένειας. Ζεστή υποδοχή και το φεστιβάλ ξεκίνησε με την μαθητική χορωδία του Ζαππείου Γυμνασίου-Λυκείου και συνέχισε με την μαθητική χορωδία του Ζωγραφείου Λυκείου, οι οποίες αντικειμενικά μας εντυπωσίασαν.

Σειρά είχε παραδοσιακή χορωδία του Συλλόγου μας, η οποία ερμήνευσε στην κατάμεστη αίθουσα παραδοσιακά τραγούδια από την Πόλη και την Μικρά Ασία. Μια εξαιρετική εμφάνιση που απέσπασε θερμό χειροκρότημα.

Στη συνέχεια εμφανίστηκαν χορωδίες από την Ελλάδα και την Τουρκία, όλες εντυπωσιακές και ανάμεσά τους η χορωδία του Ιδρύματος Ανταλλαγέντων της Λωζάνης που έχει εμφανιστεί κατ΄ επανάληψη και στην πόλη μας προσκεκλημένη κάθε φορά από το Σύλλογό μας.

Ακολούθησαν οι παραστάσεις χορευτικών τμημάτων από την Ελλάδα, που χόρεψαν χορούς από την Μακεδονία, τον Πόντο, την Κρήτη και την Μικρά Ασία.

Μέσα σε μια ατμόσφαιρα ενθουσιασμού το χορευτικό μας ανέβασε τον πήχη με την εμφάνισή  του και καταχειροκροτήθηκε.

Ζήσαμε μοναδικές στιγμές που ολοκληρώθηκαν με τον κόσμο, τους χορωδούς και τους χορευτές μια αγκαλιά να τραγουδούν το «Έχε γειά Παναγιά». Μεγάλο μέρος από την επιτυχία της βραδιάς οφείλεται στον μοναδικό λυκειάρχη του Ζωγραφείου τον κο Γιάννη Δεμιρτζόγλου.

Η μέρα αυτή και η επίσκεψή μας στα δύο σχολεία της ομογένειας μας βοήθησε να καταλάβουμε σε πόσο αντίξοες συνθήκες η Ομογένεια στην Πόλη μεγαλώνει και μορφώνει τα παιδιά της δίνοντάς τους Ελληνική παιδεία. Ελπίζουμε η μικρή παρουσία μας να τους έδωσε χαρά και να αισθάνονται πως είμαστε πάντα εδώ και τους στηρίζουμε.

Το πρωινό του Σαββάτου είχε ξενάγηση στο κορυφαίο σύμβολο της Ορθοδοξίας την Αγία Σοφία. Ακολούθησε ξενάγηση στην Δεξαμενή του Ιουστινιανού (Κινστέρνα). Με την ολοκλήρωση αυτής της ξενάγησης το πρώτο λεωφορείο αναχώρησε για την Ελλάδα με μια ενδιάμεση στάση στην Αιγυπτιακή αγορά για χαθεί στα χρώματα και τις μυρωδιές της ανατολής και να δοκιμάσει μπακλαβάδες και λουκούμια.

Οι εκδρομείς που παραμείναμε επισκεφθήκαμε την μοναδική για τα ψηφιδωτά της Μονή της Χώρας και περάσαμε από την Παναγία των Βλαχερνών για να προσκυνήσουμε.

Εξαιρετική, κατά γενική ομολογία, η ξενάγηση του καθηγητή της ομογένειας Διαμαντή Κομβόπουλου, που οι σε βάθος γνώσεις του πλούτισαν κι εμάς.

Το απόγευμα επρόκειτο να ζήσουμε τις πιο συγκινητικές στιγμές. Παρακολουθήσαμε τον εσπερινό στο Φανάρι και πήραμε την ευχή του Οικουμενικού Πατριάρχη. Συγκλονιστική η ομιλία του μετά τον εσπερινό, ιδιαίτερα για εμάς τους Μακεδόνες. Μας καλωσόρισε εγκάρδια και πατρικά και αναφέρθηκε στην προσφορά της μαρτυρικής εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως κατά τον Μακεδονικό Αγώνα. Πράος, με μεστό λόγο και βαθιά γνώση, μας μίλησε για τον δύσκολο αγώνα της Ομογένειας της Πόλης να συνεχίσει τα ήθη, τα έθιμα και τις παραδόσεις του Γένους μας.

Πήραμε τον δρόμο της επιστροφής με την καρδιά μας να μένει εκεί και τη σκέψη μας σε αυτούς που ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ «φυλάττουν Θερμοπύλες», με την υπόσχεση να επιστρέψουμε σύντομα.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες για την επιτυχία της μοναδικής αυτής επίσκεψής μας στην Πόλη των πόλεων οφείλονται στον ζεύγος Πέτρου Βασιλειάδη και Μαρίνας Ασλάνογλου μέλους του Συλλόγου μας και την καλή μας φίλη από την Ομογένεια της Πόλης κα Σούλα Ασλάνογλου.

Ραντεβού στην επόμενη μοναδική εξόρμηση του Συλλόγου μας.