..

ΑΝΑΔΑΣΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΑΡ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΜΕ 400.000 ΔΕΝΔΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΥΣ

 

 

 

Πλήρης αντικατάσταση και αποκατάσταση της δασικής έκτασης που χρησιμοποιήθηκε

 

Ελλάδα. Ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (ΤΑΡ AG) θα φυτεύσει περί τα 400.000 δένδρα και θάμνους, στο πλαίσιο της αναδάσωσης που πραγματοποιείται ήδη στις τρεις Περιφέρειες της Βόρειας Ελλάδας από τις οποίες διέρχεται.

 

Βάσει της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ, άρθρο 5.3.11) του ΤΑΡ, προβλέπεται ότι θα αντικατασταθεί πλήρως το σύνολο της δασικής έκτασης που χρησιμοποιήθηκε κατά τη διαδικασία καθαρισμού και διαμόρφωσης της Ζώνης Εργασίας για την εγκατάσταση του αγωγού σε δασικές περιοχές. Αυτός ο όρος  ισχύει και στην περίπτωση του διαδρόμου 4 μέτρων εκατέρωθεν του αγωγού, όπου –σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και για λόγους ασφαλείας– δεν είναι δυνατή η επαναφύτευση βαθύρριζων φυτών. Για αυτό και ο ΤΑΡ αναδασώνει και αποκαθιστά φυτοτεχνικά ίση ακριβώς έκταση σε τοποθεσία που υποδεικνύει η εκάστοτε Δασική Υπηρεσία.

Για τo σκοπό αυτό έχουν επιλεγεί για την αναδάσωση είδη κατάλληλα για την ανάπτυξη και προστασία του δάσους, όπως λεύκες (18.700 τεμάχια, περίπου), μαύρη, δασική και τραχεία πεύκη (210.000, 13.400 και 56.000 τεμάχια αντιστοίχως), κυπαρίσσια (18.000), καθώς επίσης περί τα 75.000 πλατύφυλλα και 7.400 πικροδάφνες. Στις ιδιότητες των ποικιλιών αυτών συγκαταλέγονται –μεταξύ άλλων– η δημιουργία και υποστήριξη πρόδρομων δασών, η αποκατάσταση υποβαθμισμένων εκτάσεων, και η προστασία εκτάσεων λόγω υπερβόσκησης. 

 

Σε ό,τι αφορά την διαδικασία πλήρους αποκατάστασης της δασικής γης, αυτή περιλαμβάνει την προεργασία (προ-μελέτη και οριστικές μελέτες φυτοτεχνικής αποκατάστασης και αναδάσωσης), τις εργασίες δάσωσης και αναδάσωσης καθ’ εαυτές (βάσει των σχετικών μελετών) στη Ζώνη Εργασίας ή/και στις περιοχές που ορίζει κάθε αρμόδια δασική αρχή, καθώς και την παρακολούθηση των αποτελεσμάτων της δάσωσης και αναδάσωσης μετά το πέρας των εργασιών. 

 

Η αναδάσωση πραγματοποιείται από τον ΤΑΡ σε δύο φάσεις. Η πρώτη, ως το 2017, περιλάμβανε τη σύνταξη και έγκριση των οριστικών μελετών αναδάσωσης για όλες τις επηρεαζόμενες εκτάσεις, την αγορά δένδρων και θάμνων προς φύτευση, και την πραγματοποίηση αναδασωτικών εργασιών στις περιοχές που υπέδειξαν οι τοπικές Δασικές Υπηρεσίες Αλεξανδρούπολης, Σουφλίου, Ροδόπης και Σερρών.

 

Η δεύτερη φάση υλοποιείται εντός του τρέχοντος έτους (2018) και περιλαμβάνει την παρακολούθηση, συντήρηση και διαχείριση των εργασιών αναδάσωσης της πρώτης φάσης, και την επανάληψη της διαδικασίας για τις λοιπές επηρεαζόμενες περιοχές (Καβάλα, Κιλκίς, Λαγκαδάς, Θεσσαλονίκη, Νάουσα, Έδεσσα, Κοζάνη, Φλώρινα, Καστοριά). Η συντήρηση περιλαμβάνει δραστηριότητες όπως πότισμα, λίπανση, αποκλάδωση και περιποίηση επικορύφου, αντικατάσταση δέντρων και θάμνων σε περίπτωση μη ικανοποιητικής ανάπτυξης, και συντήρηση περιφράξεων.

 

OHYPERLINK "https://www.tap-ag.gr/assets/07.reference_documents/greek/Leaflets/ENTYPO%20DIGITAL.PDF" HYPERLINK "https://www.tap-ag.gr/assets/07.reference_documents/greek/Leaflets/ENTYPO%20DIGITAL.PDF"TAPHYPERLINK "https://www.tap-ag.gr/assets/07.reference_documents/greek/Leaflets/ENTYPO%20DIGITAL.PDF" σέβεται το σύνολο της ελληνικής γης που φιλοξενεί τον αγωγό πριν την έναρξη της κατασκευής, κατά τη διάρκεια των έργων, και μετά την επιστροφή της γης.

 

*για τις συνοδευτικές φωτογραφίες:  H περιοχή «Χλόη» βρίσκεται στην Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Ανήκει στην Τοπική και Δημοτική Κοινότητα Κέχρου του Δήμου Αρριανών. Πρόκειται για περιοχή την οποία υπέδειξαν οι τοπικές δασικές αρχές ως πλέον κατάλληλη για αναδάσωση και ο ΤΑΡ ανταποκρίθηκε.

 

ΤΕΛΟΣ ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΥΠΟΥ

 

Σχετικά με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP)

Ο αγωγός TAP θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το γιγαντιαίο κοίτασμα Shah Deniz II του Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη. Ο μήκους περίπου 878 χλμ. αγωγός θα συνδεθεί με τον αγωγό Trans Anatolian Pipeline (TANAP) στους Κήπους, στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και θα διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική θάλασσα, προτού εξέλθει στην ξηρά στη Nότιo Ιταλία.

Η όδευση του TAP μπορεί να διευκολύνει την προμήθεια φυσικού αερίου σε αρκετές χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Βουλγαρίας, της Αλβανίας, της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, του Μαυροβουνίου, της Κροατίας κ.ά. Η προσγειάλωση του TAP στις ακτές της Ιταλίας παρέχει πολλαπλές δυνατότητες για περαιτέρω μεταφορά φυσικού αερίου της Κασπίας σε μερικές από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ελβετία και η Αυστρία.

Ο TAP θα προωθήσει την οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας κατά μήκος της διαδρομής του αγωγού και θα αποτελέσει σημαντική πηγή άμεσων ξένων επενδύσεων. Με τις πρώτες πωλήσεις αερίου προς τη Γεωργία και την Τουρκία να προβλέπονται για τα τέλη του 2018, οι πρώτες παραδόσεις στην Ευρώπη αναμένονται το 2020.

Στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΑΡ μετέχουν οι εταιρείες: BP (20%), SOCAR (20%), Snam (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).

Για ερωτήσεις από εκπροσώπους ΜΜΕ:  mediaHYPERLINK "mailto:media_gr@tap-ag.com"_HYPERLINK "mailto:media_gr@tap-ag.com"grHYPERLINK "mailto:media_gr@tap-ag.com"@HYPERLINK "mailto:media_gr@tap-ag.com"tapHYPERLINK "mailto:media_gr@tap-ag.com"-HYPERLINK "mailto:media_gr@tap-ag.com"agHYPERLINK "mailto:media_gr@tap-ag.com".HYPERLINK "mailto:media_gr@tap-ag.com"com

Περισσότερες πληροφορίες για τον TAPwwwHYPERLINK "http://www.tap-ag.gr/".HYPERLINK "http://www.tap-ag.gr/"tapHYPERLINK "http://www.tap-ag.gr/"-HYPERLINK "http://www.tap-ag.gr/"agHYPERLINK "http://www.tap-ag.gr/".HYPERLINK "http://www.tap-ag.gr/"gr | wwwHYPERLINK "http://www.twitter.com/tap_pipeline".HYPERLINK "http://www.twitter.com/tap_pipeline"twitterHYPERLINK "http://www.twitter.com/tap_pipeline".HYPERLINK "http://www.twitter.com/tap_pipeline"comHYPERLINK "http://www.twitter.com/tap_pipeline"/HYPERLINK "http://www.twitter.com/tap_pipeline"tapHYPERLINK "http://www.twitter.com/tap_pipeline"_HYPERLINK "http://www.twitter.com/tap_pipeline"pipeline

 

2018_05_29_214037 2018_05_29_214028 2018_05_29_214020 2018_05_29_214013 2018_05_29_214005 2018_05_29_213957

 

 

 

Κατηγορία: 

Σχόλια - Facebook Comments