....

ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΧΡΕΗ, ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΖΑΧΑΡΗΣ ΚΑΙ ΟΣΔΕ ΣΤΙΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΣΑΥΤΑΡΗ

Πλήθος συναντήσεων ιδιαίτερης σημασίας, είχε το τελευταίο 24ωρο ο υπουργός Αγροτικής

Ανάπτυξης Θανάσης Τσαυτάρης, αρχής γενομένης (την Τετάρτη) από τη συνάντηση με τους επιτελείς του υπουργείου για το θέμα των δηλώσεων ΟΣΔΕ, ενώ την Πέμπτη συναντήθηκε διαδοχικά με τον εκκαθαριστή της ΑΤΕ Νίκο Μαράντο και τον αντιπρόεδρο της τράπεζας Πειραιώς Χριστόδουλο Αντωνιάδη.

Για τις ρυθμίσεις στα κόκκινα δάνεια της ΑΤΕ, πρώτα πρέπει να ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις από το υπουργείο Οικονομικών.

Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές αγροτών και συνεταιριστικών οργανώσεων προς την υπό εκκαθάριση Αγροτική Τράπεζα συνεχίζουν να απασχολούν υπουργείο και τράπεζα, από την ώρα που το υπουργείο Οικονομικών εμφανίζεται φειδωλό σε ρυθμίσεις που θα είχαν σοβαρό δημοσιονομικό κόστος. Αρκεί να αναφερθεί ότι ακόμα και η πρόσφατη ρύθμιση για τα δάνεια που έχουν την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, στην πράξη δεν εφαρμόζεται και όπως έχουν γράψει ήδη η Agrenda και AgroNews «ζητάει» περισσότερα από όσα δίνει.

Κρίσιμες αποφάσεις σε πολιτικό πρώτα επίπεδο θα πρέπει να ληφθούν και για την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης, καθώς η ιδέα για μετοχοποίηση των δανείων από την Τράπεζα Πειραιώς θα πρέπει να τύχει πρώτα πολιτικής επικύρωσης από τα αρμόδια κυβερνητικά όργανα και στη συνέχεια να υλοποιηθεί από την τράπεζα.

 

Συνάντηση με Αντωνιάδη

Η Ενίσχυση της ρευστότητας των παραγωγών, η πλήρης ενεργοποίηση του Αγροτικού ΤΑΕ και η συνδρομή της Τράπεζας Πειραιώς στην παραγωγική επέκταση της τευτλοκαλλιέργειας βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Αθανάσιου  Τσαυτάρη, με τον Αντιπρόεδρο της Τράπεζας Πειραιώς – ΑΤΕ Χριστόδουλο Αντωνιάδη.

Πιο αναλυτικά, κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν τα εξής θέματα:

1. Η Ενίσχυση της ρευστότητας των παραγωγών μέσω της απλοποίησης των διαδικασιών για ΑΔΑ (ανοιχτά δάνεια).

2. Η πλήρης ενεργοποίηση του Αγροτικού ΤΑΕ, ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των ωφελουμένων που έχουν υποβάλει επενδυτικά σχέδια στο πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης και να μπορέσουν να τα υλοποιήσουν εμπρόθεσμα

3. Η συνδρομή της Τράπεζας στην παραγωγική επέκταση της τευτλοκαλλιέργειας μέσω του θεσμού της συμβολαιακής γεωργίας και κατ’ επέκταση η υποβοήθηση της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης ώστε να ανασυγκροτηθεί παραγωγικά.

4. Η υποστήριξη της ρευστότητας των μεταποιητικών εμπορικών και εξαγωγικών επιχειρήσεων, ώστε απρόσκοπτα και με τη χρήση της συμβολαιακής γεωργίας να συνεχίσουν τη δραστηριότητά τους και να συνδράμουν θετικά στο ισοζύγιο συναλλαγών με τις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων.

Μετά πέρας της συνάντησης οyπουργός Αγροτικής ανάπτυξης Αθανάσιος Τσαυτάρης δήλωσε: «Προσπαθούμε με κάθε τρόπο να στηρίξουμε παραγωγικούς τομείς της γεωργίας μας αναδιοργανώνοντας το σύστημα παραγωγής, τις σχέσεις μεταξύ των εμπλεκομένων και την ενίσχυση της ρευστότητας. Αξιοποιούμε κάθε υποδομή και καλλιεργητική εμπειρία που υπάρχει και για να έχουμε τα πιο γρήγορα αποτελέσματα».

Συνάντηση με Μαράντο

Στο προσκήνιο επανέρχεται η ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων δανείων των αγροτών στην πρώην Αγροτική Τράπεζα, μετά από πολλούς μήνες σιωπής από την πλευρά της κυβέρνησης και του εκκαθαριστή.Πηγές του Agronews αναφέρουν ότι το θέμα «ξαναζεστάθηκε» μετά από την έκφραση της έντονης δυσαρέσκειας από την πλευρά των αγροτών, αλλά και μετά το αποτέλεσμα της τελευταίας εκλογικής αναμέτρησης.

Σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 29 Μαΐου στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης με τον εκκαθαριστή της ΑΤΕ Νίκο Μαράντο, με πρωτοβουλία του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Αθανάσιου Τσαυτάρη, συζητήθηκε διεξοδικά το θέμα της εφαρμογής του νόμου 4235/2014 όσον αφορά τις διαδικασίες των «κόκκινων δανείων» για τους παραγωγούς και τις αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν σε εφαρμογή του νόμου από το Υπουργείο Οικονομικών.

Ο κ. Μαράντος ενημέρωσε για τις ενέργειες που έχει κάνει μέχρι σήμερα για το εν λόγω θέμα και ζητήθηκε και η συνδρομή του ΥπΑΑΤ, προκειμένου να αρχίσει η εφαρμογή των διατάξεων του νόμου («κόκκινα δάνεια» της πρώην ΑΤΕ που αφορούν φυσικά πρόσωπα - παραγωγούς).

Με την ευκαιρία της συνάντησης, ο κ. Τσαυτάρης συζήτησε με τον εκκαθαριστή της ΑΤΕ το θέμα της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης και τις προοπτικές αξιοποίησης των εγκαταστάσεων της βιομηχανίας ώστε να επιτευχθεί, σύμφωνα με την ανακοίνωση «η καλύτερη παραγωγική και οικονομική της διαχείριση, η περαιτέρω ανάπτυξη της καλλιέργειας ζαχαρότευτλων στη χώρα μας, η αξιοποίηση της συμβολαιακής γεωργίας, η καλύτερη οργάνωση των παραγωγών με στόχο τη μείωση του κόστους παραγωγής, καθώς και η αξιοποίηση των υποπροϊόντων επεξεργασίας των ζαχαρότευτλων για την παραγωγή ζωοτροφών κ.ά.».

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Αθανάσιος Τσαυτάρης έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Προσπαθούμε να ενισχύσουμε την Βιομηχανία Ζάχαρης με βάση την ανάπτυξη της παραγωγής ζαχαρότευτλων στη χώρα μας αλλά και την οικονομική και παραγωγική της ανασυγκρότηση.

Όλα εξαρτώνται από τη σωστή και εποικοδομητική λειτουργία των εργοστασίων της ΕΒΖ. Χωρίς αυτήν τη σωστή λειτουργία και υποστήριξη του κλάδου όλα τα προηγούμενα βήματα της παραγωγικής αλυσίδας είναι χωρίς αποτέλεσμα».

 

Ληξιπρόθεσμα δάνεια

Οι λόγοι για τους οποίους έχει μείνει προς το παρόν «κενό γράμμα» η πρόσφατη νομοθετική διάταξη για τη ρύθμιση  των ληξιπρόθεσμων δανείων των αγροτών στην πρώην Αγροτική Τράπεζα, ήταν το αντικείμενο της σύσκεψης μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και του εκκαθαριστή της ΑΤΕ, Νίκου Μαράντου.

Αν και δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό πώς ακριβώς έχει προχωρήσει η διαδικασία από την πλευρά του εκκαθαριστή, ο ίδιος είπε στον υπουργό, Αθ. Τσαυτάρη, ότι χρειάζεται αποφάσεις εφαρμογής από την πλευρά του υπουργείου Οικονομικών.

Επίσης, έχουν προκύψει μια σειρά από ζητήματα, που αφορούν την παροχή εγγύησης από την πλευρά του Ελληνικού Δημοσίου. Ειδικότερα, η τράπεζα έχει καταγράψει τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, τα ενυπόθηκα δάνεια που μπορούν να καλυφθούν με τη ρύθμιση, αλλά και τα δάνεια που χρειάζονται εγγύηση του Δημοσίου για να ρυθμιστούν με τους καινούριους όρους χρηματοδότησης.

Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 29 Μαΐου στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με τον κ. Μαράντο, με πρωτοβουλία του κ. Τσαυτάρη, συζητήθηκε διεξοδικά το θέμα της εφαρμογής του νόμου 4235/2014 όσον αφορά τις διαδικασίες των «κόκκινων δανείων» για τους παραγωγούς και τις αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν σε εφαρμογή του νόμου από το Υπουργείο Οικονομικών.

Ο κ. Μαράντος ενημέρωσε για τις ενέργειες που έχει κάνει μέχρι σήμερα για το εν λόγω θέμα και ζητήθηκε και η συνδρομή του ΥπΑΑΤ, προκειμένου να αρχίσει η εφαρμογή των διατάξεων του νόμου.

Η νομοθετική διάταξη

Να υπενθυμίσουμε ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση επανέρχεται στο προσκήνιο, μετά από πολλούς μήνες σιωπής από την πλευρά της κυβέρνησης και του εκκαθαριστή:

Άρθρο 70 ν. 4235/2014

Ενυπόθηκα δάνεια αγροτών

1. Στις υποθήκες ή προσημειώσεις υποθηκών που έχουν εγγραφεί στα οικεία βιβλία υποθηκών και στο οικείο Κτηματολογικό Γραφείο αν έχει εφαρμογή υπέρ της τράπεζας με την επωνυμία «ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.» (στο εξής Τράπεζα), η οποία ήδη τελεί υπό καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης και κατά αγροτών φυσικών προσώπων ή κατά τρίτων αγροτών φυσικών προσώπων επί αγροτικών ακινήτων τους ή αγροτικών παραγωγικών εγκαταστάσεών τους προς εξασφάλιση των πάσης φύσεως απαιτήσεων της Τράπεζας, οι οποίες απορρέουν από τα δάνεια − όπως απαιτήσεις από κεφάλαιο, τόκους, τόκους υπερημερίας, περιλαμβανομένων και των τόκων επί των ληξιπρόθεσμων τόκων και τόκων υπερημερίας, εισφορές, έξοδα ή δαπάνες και λοιπά κονδύλια ως προσδιορίζονται στην οικεία δανειακή σύμβαση − για τη χορήγηση στους αγρότες, φυσικά πρόσωπα, βραχυπρόθεσμων και μεσοπρόθεσμων δανείων από την Τράπεζα αυτή, τα οποία αφορούν αποκλειστικά την αγροτική δραστηριότητά τους και τελούν υπό υπερημερία, εν όλω ή εν μέρει, το ποσό του δανείου για το οποίο έχει εγγραφεί υποθήκη η προσημείωση υποθήκης περιορίζεται σε ποσοστό εκατόν είκοσι τοις εκατό (120%) του κεφαλαίου του δανείου, εφόσον το σύνολο των ως άνω πάσης φύσεως απαιτήσεων της Τράπεζας, οι οποίες απορρέουν από το δάνειο, δεν υπερβαίνει (συμπεριλαμβανομένων των ήδη καταβληθέντων ποσών) το διπλάσιο του αρχικού κεφαλαίου, ενώ περιορίζεται στο διπλάσιο του ληφθέντος κεφαλαίου του δανείου αν το σύνολο αυτών είναι ανώτερο του διπλάσιου, κατά το χρόνο έναρξης ισχύος του παρόντος άρθρου και το δάνειο καθίσταται, αν δεν έχει ήδη καταστεί, ληξιπρόθεσμο και απαιτητό από το χρόνο αυτόν. Σε περίπτωση εγγραφής υποθήκης ή προσημείωσης υποθήκης σε περισσότερα του ενός αγροτικά ακίνητα αγρότη, φυσικού προσώπου, ή τρίτου φυσικού προσώπου, η υποθήκη ή η προσημείωση υποθήκης περιορίζεται από την Τράπεζα στο ακίνητο ή στα ακίνητα που εξασφαλίζουν την απαίτησή της μέχρι τα ως άνω όρια και κατά προτεραιότητα σε αυτό ή αυτά που δεν αποτελούν πρώτη κατοικία ή/και κύρια αποθήκη αγροτοεφοδίων του αγρότη ή τρίτου αυτού.

2. Το ληξιπρόθεσμο και απαιτητό αυτό ποσό του δανείου δύναται να εξοφλείται από τον αγρότη εφάπαξ ή και τμηματικώς, κατόπιν έγγραφης ενημέρωσης του εκκαθαριστή της Τράπεζας για το ύψος του. Το ύψος των τόκων υπερημερίας κάθε είδους προσαυξήσεων θα καθορίζεται από τον εκκαθαριστή, ανάλογα με το χρόνο αποπληρωμής. Σε κάθε περίπτωση όμως, το ύψος του συνόλου των καταβληθέντων ποσών (όσων έχουν ήδη καταβληθεί και όσων θα καταβληθούν) δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από το 120% του κεφαλαίου του δανείου, εφόσον το σύνολο των ως άνω πάσης φύσεως απαιτήσεων της Τράπεζας, οι οποίες απορρέουν από το δάνειο, δεν υπερβαίνει το διπλάσιο του αρχικού κεφαλαίου, ενώ περιορίζεται στο διπλάσιο του ληφθέντος κεφαλαίου του δανείου, αν το σύνολο αυτών είναι ανώτερο του διπλάσιου, κατά το χρόνο έναρξης ισχύος του παρόντος άρθρου. Ο ανώτερος χρόνος αποπληρωμής των δανείων αυτών, για τη μεν πρώτη περίπτωση προσδιορίζεται σε πέντε (5) έτη, για τη δε δεύτερη περίπτωση σε επτά (7). Σε περίπτωση μη καταβολής εμπροθέσμως δύο συνεχών δόσεων από τις συμφωνηθείσες, το ανεξόφλητο ποσό του δανείου μετατρέπεται σε νέο μεσοπρόθεσμο δάνειο διάρκειας από πέντε (5) έως δέκα (10) ετών με επιτόκιο τρία τοις εκατό (3%). Η ακριβής διάρκεια του νέου δανείου καθορίζεται από τον εκκαθαριστή βάσει του ύψους της οφειλής και της εκτιμώμενης μισθωτικής αξίας του αγροτικού ακινήτου. Εφόσον το αγροτικό ακίνητο δεν αποτελεί πρώτη κατοικία ή/και κύρια αποθήκη αγροτοεφοδίων του αγρότη φυσικού προσώπου ή τρίτου αγρότη φυσικού προσώπου ή/και κύρια παραγωγική εγκατάστασή τους, στη σύμβαση του δανείου η Τράπεζα δικαιούται να εκμισθώνει το αγροτικό αυτό ακίνητο και να εκχωρεί μίσθωμα του μισθίου αυτού σε αυτήν, μέχρι την ολοσχερή εξόφληση του δανείου. Η εξόφληση του νέου δανείου γίνεται από τα μισθώματα που θα εισπραχθούν από την εκμίσθωση του αγροτικού ακινήτου, σύμφωνα με τις παραγράφους 3, 4, 5 και 6.

3. Τα αγροτικά ακίνητα εκμισθώνονται, για διάρκεια τριών (3) ετών, σε ενδιαφερόμενους μισθωτές των κατηγοριών της παραγράφου 1 του άρθρου 7 του ν. 4061/2012 (Α΄ 66), αντί μισθώματος που προκύπτει μετά από ανοικτό πλειοδοτικό διαγωνισμό. Για την επιλογή του μισθωτή εφαρμόζονται τα κριτήρια της παραγράφου 2 του ίδιου ως άνω άρθρου και επιπλέον το κάτωθι κριτήριο: - Υποψήφιος για μίσθωση ενυπόθηκου υπέρ ΑΤΕ Α.Ε. αγροτικού ακινήτου με προσφορά ίση με την τιμή εκκίνησης, λαμβάνει βαθμό μηδέν (0).

- Υποψήφιος για μίσθωση ενυπόθηκου υπέρ ΑΤΕ Α.Ε. αγροτικού ακινήτου με προσφορά πλέον της τιμής εκκίνησης, για κάθε επιπλέον ποσοστιαία μονάδα (1%), λαμβάνει βαθμούς δέκα (10).

4. Η διαδικασία εκμίσθωσης των αγροτικών ακινήτων ανατίθεται στον Οργανισμό Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ), νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου που τελεί υπό την εποπτεία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ο οποίος διατηρεί βάση δεδομένων στην οποία απεικονίζονται ψηφιακά όλα τα αγροτικά ακίνητα της Χώρας. Η γνωστοποίηση της πρόθεσης εκμίσθωσης, η υποβολή αιτήσεων και προσφορών από τους υποψήφιους μισθωτές, η επεξεργασία των αιτήσεων, η βαθμολόγηση βάσει των προβλεπόμενων κριτηρίων και η ανακήρυξη του τελικού δικαιούχου της μίσθωσης γίνεται από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, μέσω αναρτημένης στο διαδίκτυο εφαρμογής. Στη διακήρυξη του πλειοδοτικού διαγωνισμού εκμίσθωσης τίθεται τιμή εκκίνησης που αντιστοιχεί στην ετήσια δόση εξόφλησης του νέου δανείου, όπως αυτή έχει υπολογισθεί από τον εκκαθαριστή. Καθοριστική προϋπόθεση για την αξιολόγηση της αίτησης του υποψήφιου μισθωτή είναι η οικονομική προσφορά του, η οποία δεν μπορεί να είναι μικρότερη της τιμής εκκίνησης.

5. Η διακήρυξη εκμίσθωσης παραμένει ανοικτή επί δεκαπέντε (15) ημέρες. Στο διάστημα αυτό κάθε υποψήφιος έχει τη δυνατότητα να τροποποιεί την προσφορά του, γνωρίζοντας κάθε φορά το σύνολο της βαθμολογίας του. Εφόσον ο διαγωνισμός αποβεί άγονος, επαναλαμβάνεται και με νέα τιμή εκκίνησης. Σε κάθε νέα διακήρυξη ο προηγούμενος μισθωτής έχει δικαίωμα συμμετοχής επί ίσοις όροις με τους λοιπούς υποψήφιους. Ο ιδιοκτήτης του αγροτικού ακινήτου έχει δικαίωμα συμμετοχής στον πλειοδοτικό διαγωνισμό εκμίσθωσης του αγροτικού ακινήτου του.

6. Σε περίπτωση που η εκμίσθωση για οποιονδήποτε λόγο δεν υλοποιηθεί ή για οποιονδήποτε λόγο δεν καταστεί δυνατή η εξόφληση της οφειλής από τα μισθώματα, ο εκκαθαριστής κινεί τη διαδικασία αναγκαστικής εκτέλεσης επί του βεβαρημένου αγροτικού ακινήτου για το μη εξοφληθέν ποσό.

 

Συνάντηση για το ΟΣΔΕ με βουλευτές της ΝΔ

Οι αντιδράσεις του αγροτικού κόσμου για το υψηλό κόστος στις φετινές δηλώσεις ενεργοποίησης των δικαιωμάτων του ΟΣΔΕ προκάλεσαν σύσκεψη στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, την Τετάρτη 28 Μαΐου, στη διάρκεια της οποίας ο υπουργός Αθανάσιος Τσαυτάρης δεσμεύτηκε να παρέμβει έστω και τώρα για το θέμα των χρεώσεων.

Για το θέμα έντονη ήταν και η διαμαρτυρία 10 βουλευτών της ΝΔ, οι οποίοι με επικεφαλής τον βουλευτή Πέλλας Ιορδάνη Τζαμτζή ζητούν την παρέμβαση του υπουργείου, καθώς χαρακτηρίζουν δυσβάσταχτες τις χρεώσεις ΟΣΔΕ, δεδομένης της άσχημης οικονομικής κατάστασης των αγροτών. 

Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Τζαμτζή, έχουν παρατηρηθεί περιπτώσεις όπου το κόστος υποβολής της δήλωσης έχει διπλασιαστεί ή τριπλασιαστεί από τους πιστοποιημένους φορείς και ζήτησαν να παρέμβει το Υπουργείο ώστε να μειωθεί το κόστος των δηλώσεων διότι η οικονομική κατάσταση των αγροτών είναι άσχημη και δεν έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν τη δήλωση ΟΣΔΕ με αυτό το κόστος.

Ο κ. Τζαμτζής επεσήμανε ότι οι περισσότεροι αγρότες δεν γνώριζαν και δεν είχαν ενημέρωση ότι  μπορούσαν να υποβάλουν από 19 Μαρτίου έως 15 Μαΐου δωρεάν δηλώσεις ΟΣΔΕ δια μέσου των γραφείων του ΟΠΕΚΕΠΕ.

Οι βουλευτές κατά τη σύσκεψη ζήτησαν από την πολιτική ηγεσία τα εξής:

α) Να δοθεί η δυνατότητα στον αγρότη να υποβάλλει τη δήλωση ΟΣΔΕ σε όποιον πιστοποιημένο φορέα επιλέξει ο ίδιος και όχι υποχρεωτικά σε όποιον φορέα του δώσει κωδικό.

β) Να υπάρξει άμεσα παρέμβαση από τον Υπουργό  στη «ΓΑΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ» και αυτή στη συνέχεια να παρέμβει στους πιστοποιημένους φορείς ώστε να μην υπάρχουν αποκλίσεις στο κόστος και οι τιμές να παραμείνουν στα περσινά επίπεδα.

γ) Να πραγματοποιηθεί αυστηρός έλεγχος στους πιστοποιημένους φορείς και για το επόμενο έτος να πιστοποιηθούν περισσότεροι φορείς ώστε να υπάρξει ουσιαστικός ανταγωνισμός μεταξύ τους

δ) Να μπορούν περισσότερες  Περιφέρειες και οι Δήμοι να πιστοποιηθούν, όπως έγινε με την Περιφέρεια της Ηπείρου η οποία πιστοποιήθηκε και παρέχει δωρεάν την υποβολή των δηλώσεων ΟΣΔΕ στους αγρότες.

ε) Στις περιπτώσεις όπου δεν υπάρχει μεταβολή της δήλωσης ΟΣΔΕ από την περσινή, ο αγρότης να δικαιούται να υποβάλλει δήλωση χωρίς να πληρώνει.

Τόσο ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Αθανάσιος Τσαυτάρης, όσο και ο αναπληρωτής υπουργός Θεόφιλος Λεονταρίδης δεσμεύτηκαν ότι θα αντιμετωπίσουν άμεσα το θέμα του κόστους υποβολής της δήλωσης ΟΣΔΕ ων αγροτών, αναγνωρίζοντας ότι είναι πραγματικά δυσβάσταχτο το κόστος για τους αγρότες.

Να σημειωθεί ότι στη σύσκεψη συμμετείχαν και οι βουλευτές κ.κ. Βλαχογιάννη Ηλία, Σκόνδρα Ασημίνα και Κουτσούμπα Ανδρέα, ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Μόσχος Κορασίδης, ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ κκ. Αποστολάκος Γρηγόρης και Οφίδης Αλέξανδρος.

http://www.agronews.gr

Κατηγορία: 

Σχόλια - Facebook Comments